2016/07/31

Blogowa głupota- czyli najczęstsze wpadki blogerów.

Cześć i czołem!
Dzisiaj chciałabym wam przedstawić kilka zachowań blogerów i czytelników, które doprowadzają mnie do szału. Są to często błahe rzeczy, ale naprawdę wkurzają większość blogerów. 

1.Komentarze kopiuj wklej
Chyba każdy bloger spotkał się z takim typem komentarza-naciągacza "Świetny post, zapraszam do mnie", albo "Super zdjęcia, zobacz mój blog". Naprawdę... apeluję do wszystkich komentujących NIE RÓBCIE TEGO, NIC CI TO NIE DA!!!



2.Obs/obs kom/kom
Wchodzę na facebooka i widzę takie posty na większości grup dla blogerów, na jakich promuję swojego bloga. No ale ok, jak chcecie, to tak róbcie, to nie mój interes (choć prawdziwych czytelników wam to nie da). Ale na litość, nie piszcie do mnie w prywatnych wiadomościach teksty typu "hej, widzę że prowadzisz bloga. Ja też, ale brakuje mi 7 obs do 100. Pomożesz?", bo to z blogowaniem ma niewiele wspólnego.


3.Ciągle to samo...
Przeglądając blogi innych blogerów widzę że większość szablonów jest cała biała, a nagłówek to zwykły napis. Jest to po prostu brak oryginalności, a wystarczy trochę pobawić się w ustawieniach i gotowe, szablon i nagłówek nie z tej ziemi!


4.Coś mi nie wyszło, ale umiem lepiej, naprawdę.
Po co wstawiać na bloga coś z czego nie jest się zadowolonym? Nie lepiej poprawić i potem opublikować? 


5.Przepraszam że długo mnie nie było
Przez jakiś czas nie pisałeś postów? Więc rzuć to, albo weź się do pracy, bez zbędnych komentarzy.



Mam nadzieję, że zwróciłam waszą uwagę na niektóre błędy popełniane przez blogerów, w tym może również i przeze mnie. Ale jeśli choć jedna osoba przestanie robić rzeczy wymienione na tej liście, warto było pisać ten post. 
Czy istnieją rzeczy w blogosferze, które bardzo was irytują? Piszcie w komentarzach. 



zdięcia: 
1.https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSrY3158DM77GYtWyV11Jo4mlM-TelvWP3_xcPPera1KidoHabW
2.https://naukapisania.files.wordpress.com/2014/07/pisanie.jpg
3https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRhMqFvg89VekeT5Iv22GnMNpKIWG3VjtotLjueL6llkQTIzBuJ6w
4.https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQYiUfDyMuGRjFYHnJ_5qKdbHSLnedd_W7Fp-M00RXTEVZRp_ZTbQ
5.https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRuF4AiCV-RgLDoRYjRLZTxB4_5lGdZ5AHzJ8aAQPbHrnTn1fHU


16 komentarzy:

  1. "a nagłówek to zwykły napis" - przecież Ty masz zwykły napis :D Nie żeby mi to przeszkadzało, ale mnie rozbawiło :D

    OdpowiedzUsuń
  2. zgadzam się, że to są najczęstsze wpadki, ale nie da się ukryć, że sporej rzeszy osób zupełnie to nie przeszkadza. wystarczy spojrzeć na statystyki i setki takich samych komentarzy, które później przekładają się na współpracę z chińskimi firmami. ;)
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. ze wszystkimi punktami się w 100% zgadzam...najbardziej chyba razi mnie to całe obs obs i przepraszanie za nieobecność...chociaż sama na swoim blogu też miałam taki post ;) kiedy dowiedziałam się o ciąży z dnia na dzień przestałam pisać bo myślałam że straciło to sens ale po ślubie dostałam dawki energii i pomyślałam, że głupotą jest rzucenie tego co na prawdę się lubi i co sprawia tyle radości ;)

    Pozdrawiam >> http://creamshine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Popieram wszystkie punkty !

    https://strong-power.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Z wszystkim się muszę zgodzić poza punktem 3, bo nie tyle chodzi o oryginalność co o to, że białe blogi wyglądają po prostu dużo bardziej estetycznie. I to samo tyczy się tych prostych nagłówków, bo blog ma wyglądać schludnie i czytelnie ;)
    you-always-be.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. zgadzam się z tobą :)
    Ja wcześniej nie wiedziałam co mam napisać,albo się bałam że ktoś się dowie o moim blogu.
    Ale w końcu postanowiłam sie przełamać to jest coś co lubię ,jakby moja pasja więc chcę ją rozwijać.
    http://agdik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. O tak, większosc z tych punktów stanowczo odstrasza czytelników :D
    Pozdrawiam :)

    [MÓJ BLOG]

    OdpowiedzUsuń
  8. Najgorszą zmorą obecnego blogowania oraz moim numerem jeden jest obs/obs. Po co obserwować blog i nie czytać jego postów? Kom/kom też nie lepsze, gdyż zaledwie 2% użytkowników komentuje wtedy blog sensownie. Szczególnie wkurza to przy pisaniu opowiadań, uwierz. Zbyt łatwo wyczuwam czy ktoś czytał rozdział czy nie. Rozdziały nie maja żadnych pomocniczych tytułów, które na coś naprowadzają, więc trzeba zagłębić się w tekst. W przypadku blogów lifestyle tytuł postu zdradza tematykę i ciężej wyczuć, czy ktoś czytał post.

    Zapraszam 💜
    http://icedaughter.blogspot.com/

    PS nie zgadzam się z jednym punktem. Każdy ma życie osobiste i gdy długo nie będę dodawać rozdziałów - przeproszę za to czytelników

    OdpowiedzUsuń
  9. Hm, jasna kolorystyka jest bardzo estetyczna i przejrzysta. Myśle, że to stąd. Ja osobiście lubię samą nazwę bez zbędnego paćkania. Ale z resztą punktów się zgodzę. W 100%. Sama zaczęłam prowadzić dopiero bloga z narzeczonym, ale to nasz własny indywidualny pomysł, który pomaga nam na spędzenie razem czasu, ale i rozwija mnie dlatego, że piszę książkę. Mam szanse wyrazić co myśle i nadać jakiś przekaz poprzez bloga.

    www.projekt-nn.blogspot.com  

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tym się zgodzę. Jak miałem ciemną kolorystykę wszyscy narzekali.

      Usuń
  10. Z nieobecnościami się nie zgodzę. Wielu czytelników drażni długa nieobecność

    OdpowiedzUsuń
  11. Obserwacje za obserwacje są zdecydowanie najbardziej denerwujące, a co do nagłówka to uważam, że zwykły napis może być zdecydowanie lepszy niż nagłówek robiony na szybko w paincie.
    sajecka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja tam piszę ostatnimi czasy rzadko i nieregularnie, zwyczajnie nie mam czasu, jednak nie mam zamiaru rzucać bloga. A pisanie po miesiącu przerwy jak gdyby nigdy nic wydaje mi się z deczka chamskie, więc magiczne "przepraszam za nieobecność" było, jest i będzie. Ot, co ;P

    OdpowiedzUsuń
  13. Powiem tak... Z ciekawości zajrzałam na Twój wpis, bo i tak nie mam nic lepszego do roboty w to sobotnie, deszczowe popołudnie, tak wiec sobie obczajam różne blogi. Jeżeli chodzi o mało oryginalne komentarze czy też słynne obs/obs oraz kom/kom, to fakt, zgadzam się z Tobą. Generalnie doprowadza mnie to do szału, jak bardzo ludzie żebrzą o atencję. :D
    Natomiast co do szablonu - uważam, że akurat biel jest naprawdę elegancka. Być może nagłówek ma ten "zwykły napis" (de facto tak samo jest u Ciebie, ale Broń Boże, nie czepiam się, wcale), ale w czym problem? Osobiście wszelkie wymyślne szablony w serduszka, kwiatuszki i inne wzorki totalnie mnie odstraszają.

    Ach, no i może będę teraz czepialska, ale Moja Droga, odnośnie podania przez Ciebie źródła zdjęć. Istnieje coś takiego na blogerze jak "link", dzięki któremu zamiast długaśnego ślaczku znaków, masz napisane po prostu jedno słowo, pokroju: Źródła zdjęć: tutaj. Warto z tego korzystać. ;)

    Pozdrawiam,
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com - będzie mi miło, jeśli zajrzysz. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zgadzam się, a co do szablonów panuje teraz moda na "minimalizm", więc nic dziwnego że prawie wszystkie blogi to białe tło, czarny napis i zdjęcia...
    Akurat sama teraz na nagłówku mam zwykły napis, ale chociaż jest ozdobną czcionką - u ciebie jest sam napis. Nie żebym się czepiała, ale wiesz...
    Mnie wkurza jeszcze, kiedy ktoś za blogu ma za małe zdjęcia. Co jest trudnego w kliknięciu na zdjęcie i wybraniu "bardzo duże"?

    julalou.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń