2016/10/23

Niepowszedni.

Niepowszedni- takim mianem określa się dzieci posiadające niezwykłe moce. Rodzą się one niezwykle rzadko, a ich umiejętności  są bardzo cenne i przydatne. Unik to osoba uzdolniona w walce. Bardzo szybko uczy się walki wszelakim rodzajem broni, jest niepokonany. Źrenicznik ma wzrok o wiele lepszy niż zwykły człowiek. Jest w stanie wypatrzeć prawie każdy mały przedmiot z niebywale dużej odległości. Doskonale widzi w ciemności. Bestiarka doskonale rozumie zwierzęta. Potrafi sprawić że będą zachowywały się tak, jak ona tego chce. Wodniczka doskonale pływa i wytrzymuje pod wodą o wiele dłużej niż jakikolwiek człowiek nieobdarzony tymi zdolnościami. Gwarek, wystarczy że raz usłyszy obcy język, a już potrafi płynnie się nim posługiwać. Żniwiarka potrafi leczyć i odbierać życie jednym dotykiem. Nic dziwnego, że Niepowszedni są cennym łupem dla handlarzy ludzmi. Przekonują się  o tym dwie siostry- Alla Bestiarka i Gwarek w jednej osobie, oraz Nila, Żniwiarka. Wraz z innymi niepowszednimi zostają porwani przez Welesa i Okrutnych Złotników, aby zostać sprzedanym na Targu Niewolników. Jak potoczą się losy bohaterów? Czy Niepowszedni zdołają uciec okrutnym łowcom?
Historia tych niezwykłych ludzi bardzo mnie zainteresowała. Z przyjemnością czytało mi się kolejne rozdziały tej książki. Cała opowieść opisana jest niezwykle ciekawym i barwnym językiem. Jest wiele opisów postaci i miejsc, tak szczegółowych, że można by zobaczyć je przed swoimi oczami. Historia losów piątki przyjaciół momentami jest bardzo emocjonująca, a sami bohaterowie są bardzo sympatyczną gromadką.  W książce znajduje się mapa świata, a okładka bardzo przykuwa uwagę, bo właśnie okładka zachęciła mnie do tej lektury (tak,tak...wiem).
Justyna Drzewicka- autorka "Niepowszednich" pokazuje swoim czytelnikom inny, interesujący, choć niebezpieczny świat. Książka podbiła moje serce, zapewne tak samo jak wielu innym ludziom, którzy mieli okazję ją przeczytać. Chętnie poznam dalsze przygody Nili, Alli, Dalko, Sambora i Flawi.



12 komentarzy:

  1. Książka wydaje mi się być bardzo ciekawa. Nieczęsto czytam książki fantasy,których bohaterami są dzieci chętnie sięgnę po tę pozycję. Zapraszam na mojego bloga z recenzjami muzycznymi https://muzyczne-rozkminy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej, książka wydaje mi się bardzo ciekawa. Lubie takie klimaty, nie wiem dlaczego ale po przeczytaniu pierwszych zdań skojarzyło mi się z ,,Niezgodna''. Ja osobiście chciałabym być Unikiem. Zawsze marzyłam o tym aby nauczyć się używać broni.
    http://ciszamysli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Też czytałam Niezgodną. Cieszę się że ktoś ma taki sam gust jak ja :) .

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka wydaje się ciekawa. Muszę ją przeczytać.
    agnieszka-gromek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawie się zapowiada. W sumie przepadam za książkami z tym stylu, więc chętnie po nią sięgnę niedługo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka wydaje się być ciekawa, może przeczytam ją w najbliższym czasie ;)
    Obserwuję!

    BY-KAYLA-BLOGSPOT.COM-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawa! Od czasu do czasu czytuję fantastykę, więc może za jakiś czas zapoznam się z tą pozycją :)
    Zapraszam do siebie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbia książki z takim klimatem. Na pewno przeczytam. Przy okazji zapraszam do czytania i obserwowania mojego bloga.
    Pozdrawiam Niecoinna.

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej wszystkim.
    Założyłam nowego bloga, więc na tym nie będą się już pojawiać posty. Jeśli chcecie dalej czytać teksty napisane przeze mnie zapraszam na bloga http://mampytania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Hej wszystkim.
    Założyłam nowego bloga, więc na tym nie będą się już pojawiać posty. Jeśli chcecie dalej czytać teksty napisane przeze mnie zapraszam na bloga http://mampytania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń